BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday 30 October 2011

Program Merealisasikan Generasi Unggul

Program ini dijalankan di SMK Raja Chulan, Ipoh, Perak pada 28 hb.10.2011 hingga 30.hb.11.2011 iaitu 3 hari 2 malam di mana ianya adalah sebuah program untuk memotivasikan para pelajar si sekolah tersebut. Program ini telah dijalankan kepada para pelajar tingkatan 1,2 dan 3. Memang seronok melihat gelagat dan kerenah para pelajar sepanjang program ini berlangsung. Diharapkan agar program seumpama ini akan dapat membantu para pelajar dalam memotivasikan diri mereka dengan lebih mendalam lagi.

 Para peserta program yang sangat happenning dan sporting

 Saya selaku pengarah program memberikan sedikit taklimat sebelum memulakan aktiviti.

                 Para pelajar khusyuk mendengar taklimat.

 Aktiviti Ice Breaking di mana ianya merupakan sesi untuk merapatkan hubungan antara para pelajar dengan para fasilitator. Aktiviti dimulakan dengan sesi pengenalan para barisan fasilitator. Uniknya, kami tidak memperkenalkan diri kami dengan nama tetapi dengan menggunakan gelaran keluarga yogi di mana saya selaku papa yogi. Enniey sebagai pasangan saya iaitu mama yogi, razin sebagai abang yogi, ummul sebagai kak ngah yogi dan hakimah sebagai kak long yogi manakala para peserta diberi gelaran yogi. Ini merupakan lagu keluarga yogi :

                           Sapa suruh jadi ahli yogi
                           Kalau tak nak baiki diri lagi
                           Lebih baik duduk depan tv
                           Makan ubi sambil tengok movie


 Ummul selaku kak ngah yogi sedang memperkenalkan diri



              Aktiviti Ice Breaking. Kelihatan seorang peserta sedang memberikan pendapat tentang aktiviti yang telah dijalankan.

Hari kedua pula, aktiviti diteruskan dengan aktiviti Senamrobik... Kelihatan para peserta begitu bersemangat untuk melakukan regangan bersama barisan fasilitator. Terima kasih diucapkan kepada saudari Jubaidah kerana sudi mengendalikan aktiviti ini.... memang terbaiikkkk...



 

HARAP MAAF... BELUM SIAP SEPENUHNYER.. SABAR YER.. HEHE

0 comments: